STEF D.

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After studying arts and 3D animation, Stef D. began his career in video games at Ubisoft in 1997 where he advanced from modeller, to team leader, and finally to manager of the graphic studio. In 2001, he began teaching 3D animation until 2015. He then had the opportunity to share his knowledge in character and environment modelling, animation and texturing in schools for artists.

In parallel with his professional activities, Stef has illustrated three comics published by “Les editions Albin Michel” and “Éditions Les 400 Coups” between 2001 and 2006. For the last 2 years, he has been working as a community developer at Ubisoft where he organizes sharing events for artists and animator in addition to continuing to offer training on Zbrush and  3ds Max.

Since the end of 2014 he is particularly interested in artistic photography in collaboration with dancers, performers and yogis.

https://www.stef-d.com/

 

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Après des études en art et en animation 3d, Stef D. amorce sa carrière en jeu vidéo chez Ubisoft  en 1997 où il est tour à tour modeleur, chef d’équipe et gestionnaire du studio graphique. En 2001, il commence à enseigner la 3d jusqu’en 2015. Il a alors l’occasion de partager ses connaissances en modélisation de personnages et d’environnement, en animation et en création de textures dans des écoles d’art.

En parallèle de ses activités de formation, Stef illustre trois bandes dessinées publiées chez Albin Michel et aux éditions 400 Coups entre 2001 et 2006. Depuis deux ans, Stéphane est développeur de communautés métier à Ubisoft où il organise des événements de partage pour les artistes et animateurs, en plus de continuer à offrir des formations sur Zbrush et 3ds Max.

Depuis  2014, il s’intéresse particulièrement à la photographie artistique en collaboration avec des danseurs, performeurs et yogis.

https://www.stef-d.com/

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